پارچه ترگال چیست؟ :بهترین ترگال ۱۴۰۳

پارچه ترگال کت و شلوار چیست ؟

پارچه ترگال در دو گروه پارچه ترگال کجراه و پارچه ترگال ساده تولید می‌ شود که پارچه های ترگال ساده حدود ۲۴۰ گرم دارند و پارچه ‌های کجراه تا ۲۹۰ گرم نیز گرماژ آنها می باشد، عرض پارچه های ترگال چه به صورت ساده و چه به صورت کجراه به طور معمول ۱۵۰ سانتی متر است.

بیشترین الیافی که در روند تولید پارچه های ترگال مورد استفاده قرار می گیرد، الیاف فیلامنت پلی استر ویسکوز و الیاف ویسکوز پنبه می باشد هر چقدر ترکیبات این الیاف تغییر پیدا کند و در نتیجه کیفیت و ویژگی های پارچه ها نیز تغییر پیدا می کند.

در اینجا قصد داریم تا به چند دسته و گروه از پارچه های ترگال کجراه از لحاظ نوع الیاف به کار رفته در آن بپردازیم:

  • پارچه ترگال کجراه فلامنتی

این پارچه معمولاً از الیاف فلامنت در تار و پود استفاده می‌شود و به سمت دیگر پارچه های ترک آن از قیمت مناسب تری برخوردار است و همین سبب بیشتر از این پارچه در بخش های تبلیغاتی استفاده می کنند

  • پارچه ترگال کجراه پنبه‌ای

هر چقدر که میزان استفاده از الیاف پنبه در روند تولید این پارچه بیشتر باشد در نتیجه کیفیت پارچه بالاتر می‌رود و از آن در روند تولید لباس کار های صنعتی استفاده می کنند

  • پارچه ترگال ۷۰ به ۳۰

در کارخانجات معمولاً از ۷۰ درصد الیاف پنبه و ۳۰ درصد الیاف پلی استر استفاده می ‌کنند تا پارچه ‌های ترگال باکیفیت بالاتر را تولید کنند، این پارچه ها مصارف خاصی دارند؛ به همین جهت از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند. همچنین برای مصارف ضعیف تر از ۷۰ درصد الیاف پلی استر و ۳۰ درصد الیاف پنبه استفاده می شود، که این پارچه ها مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد.

پارچه ترگال کتی طرح دار چاپی

کیفیت بالای پارچه های ترگال سبب شده تا از این پارچه در مصارف مختلف استفاده شود، به همین جهت استقبال از این پارچه ها در بازار بسیار زیاد می باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارچه های ترگال تنوع بالا در رنگ بندی این پارچه ها می باشد؛ اما اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که آیا پارچه های ترگال را به صورت طرح دار نیز تولید می کنند ؟در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، این پارچه ها در طرح های مختلف تولید می گردد.

پارچه ترگال شلوار ساده اعلا

در اینجا قصد داریم تا به بررسی کلیه پارچه های ترگال از لحاظ طرح و رنگ بپردازیم تا اطلاعات شما نیز در این این مورد بیشتر شود.

پس از تکمیل بافت پارچه های ترگال و گذراندن سیستم رنگرزی معمولاً آنها را به بخش ‌های مخصوص چاپ انتقال می دهند.

چاپ پذیری پارچه ترگال سبب شده تا به آسانی هر طرح و نقشی بر روی این پارچه ها ایجاد شود.

از پرطرفدار ترین طرح ها و نقش هایی که بر روی پارچه ترگال ایجاد می شود، به طرح های فانتزی و گلدار می توان اشاره کرد، که مناسب برای خرج کار مانتو و لباس مهد کودک و همچنین مقاطع تحصیلی ابتدایی می باشد.

امکان تولید پارچه های ترگال با طرح های توپی، سبب شده تا مورد توجه سلیقه عموم مردم قرار بگیرد و به همین سبب از این نوع پارچه به عنوان خرج کار در بسیاری از لباس های فرم استفاده می کنند.

نمره نخ تار و پود پارچه ترگال فرم مدارس

نخ ها را معمولاً بر اساس ضخامتی که دارند شماره گذاری می کنند و شماره هر نخ که در روند تولید پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر زیادی در گرماژ آن دارد.

در روند تولید هر پارچه ای از تار و پود استفاده می شود، که ضخامت هر کدام از اینها می ‌تواند تاثیرات متفاوتی بر کیفیت نهایی پارچه داشته باشد.

معمولا در پارچه ترگال از نخ پلی استر ویسکوز،  نمره ۰۳/۲ استفاده می ‌کنند که این نمره در بازارهای مربوط به این حوزه به نام سی دولا شناخته می شود.

به طور معمول در پود پارچه ترگال از الیاف فیلامنت استفاده می شود که نمره این نرخ حدود ۱۵۰ است.

با در هم تنیده شدن الیاف پلی استر در تار و الیاف فیلامنت در پود در واحد بافندگی پارچه های بافت ساده مربعی تولید می گردد که به آن پارچه ترگال ساده می گویند؛ اما در صورتی که این بافت به صورت میله ای و کجراه انجام شود به آن پارچه ترگال کجراه گفته می‌ شود.

پارچه ترگال مانتویی رنگ سال ۱۴۰۳

اگر برای شما هم این سوالات به وجود می ‌آید که پارچه ترگال یا کجراه چند درصد نخ دارد؟ و جنس آن از چه چیزی تشکیل شده است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بسته به استفاده از الیاف پلی استر ویسکوز و درصد استفاده از الیاف فیلامنت مشخص می شود که چه قدر در این پارچه ها نخ به کار رفته است.

اگر حدود ۴۵ درصد از الیاف پارچه را ویسکوز پنبه تشکیل دهد، به آن پارچه ترگال نخی می گویند.

اما در حال حاضر به طور تقریبی حدود ۲۰ درصد از الیاف پارچه های ترگال  را نخ استفاده می کنند؛ به همین سبب این پارچه ها از مقاومت بالا و ثبات رنگی زیادی برخوردار می ‌شود.

پارچه ترگال چیست

پارچه ترگال لباسی :موارد استفاده و کاربردهای مهم

همان طور که تا اینجا متوجه شده اید پارچه های ترگال جزء پارچه های محبوب صنعت نساجی هستند و در تنوع بسیار بالایی تولید می شوند.

متنوع بودن این پارچه ها به دلیل میزان استفاده از الیاف پنبه و پلی استر، شیوه ‌های رنگرزی و موارد بسیار زیاد دیگر می باشد.

با توجه به گستردگی پارچه های ترگال موارد استفاده و کاربردهای آنها نیز بسیار زیاد است و تقریباً یک بخش بسیار مهم در صنعت نساجی می باشد.

اگر هنوز هم برای شما سوال است که کاربردهای پارچه ترگال چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

در اینجا به برخی از مهمترین مصارف پارچه های ترگال می پردازیم:

  • در دوخت لباس کارهای صنعتی  از پراستفاده ترین ها قرار می ‌گیرد؛ زیرا تنوع بالا در ضخامت و گرماژ سبب شده در حوزه‌های مختلف شغلی به آسانی از این پارچه استفاده کنند.
  • در دوخت کت و شلوار و مانتوهای اداری می تواند یک پارچه بسیار مناسب و کاربردی محسوب گردد؛ زیرا تنوع در رنگ بندی های مناسب برای دوخت لباس های اداری بسیار بالا است و به آسانی می توان رنگ های مناسب برای این شرایط را انتخاب نمود و چروک ناپذیری این پارچه کمک می کند تا در استفاده طولانی مدت هیچ گونه مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
  • جهت دوخت شلوارهای کردی، از پارچه ترگال ساده بیشترین استفاده را می‌ کنند، از آنجا که پارچه های کردی حجم زیادی پارچه مصرف دارد؛ به همین جهت از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه می باشد.
  • در بخش ‌های مختلف بیمارستانی در جهت تولید البسه برای لباس بیماران، لباس فرم خدمه، لباس فرم پزشکان و پرستاران و همچنین گان و شان جراحی جزء مناسب ‌ترین منسوجات حال حاضر بازار است؛ زیرا لک پذیری کمی دارد و پس از شستشو نیاز به اتو کشی برای استفاده مجدد نیست.
  • از پارچه های ترگال ۱۰۰% پنبه در جهت تولید لباس فرم افراد مشغول در شرایط سخت مانند پالایشگاه ها، معادن ،ایستگاه های نفت و گاز و مواردی از این قبیل استفاده می کنند.

قیمت پارچه ترگال سبز بیمارستانی

پارچه ترگال جزء پارچه هایی است که به دلیل شیوه های رنگرزی متفاوت در چند دسته و گروه قرار می گیرد، که هر کدام مناسب برای مصارف خاصی است.

معمولاً پارچه ترگال را به دو صورت ری اکتیو و رنگ مستقیم تولید می کنند، پارچه ترگال که با رنگ ری اکتیو تولید می ‌شود، از ثبات رنگی بالاتری برخوردار است و در حین شستشوهای طولانی ترکیب رنگی آن از بین نمی رود.

اما پارچه رنگ مستقیم از ثبات رنگی کمتر برخوردار بوده و ممکن است پس از چندین بار شست و شو رنگ آن کمرنگ شود.

پس در جهت مصارف بیمارستانی از پارچه ‌های ترگال ری اکتیو استفاده می ‌کنند؛ زیرا این منسوجات در این مراکز مدام مورد شستشو و استرلیزه قرار می گیرند، پس باید از ثبات رنگی خوبی برخوردار باشند، تا کیفیت آنها در استفاده طولانی مدت نیز حفظ شود.

پارچه ترگال سبز بیمارستانی جزء پرکاربردترین پارچه ها در اتاق عمل است و در جهت دوخت انواع گان و شان جراحی مورد استفاده قرار می گیرد، باید به گونه‌ ای تولید شود که به راحتی از جراح و دستیارانش در برابر هرگونه آلودگی محافظت کند.

پس علاوه بر ثبات رنگی بالا از ضخامت و دوام خوبی نیز برخوردار می باشد و تراکم بافت بالایی دارد.

با توجه به همه مواردی که در اینجا گفته شد، قیمت پارچه ترگال سبز بیمارستانی نسبت به سایر پارچه های ترگال بالاتر است.

پس هر چه که ثبات رنگی در پارچه ترگال بالاتر باشد در نتیجه ممکن است که با قیمت بیشتری روبرو شود.

برخی از مهمترین دلایل بالاتر بودن قیمت پارچه ترگال سبز بیمارستانی عبارتند از:

  • تکرار پروسه رنگرزی برای چندین بار
  • استفاده از رنگ های با کیفیت بالاتر و کاملا مرغوب
  • استفاده از شیوه های رنگرزی خاص
  • داشتن ویژگی آنتی باکتریال بودن
  • تولید این پارچه با تراکم بافت بالا
  • قابلیت شستشوی پارچه ترگال سبز با آب ژاول بدون آسیب

آیا فلسفه استفاده از رنگ سبز برای تولید البسه و منسوجات اتاق عمل آشنایی دارید؟

در این بخش قصد داریم تا به توضیح کلی در مورد انتخاب رنگ سبز برای این مصارف توضیحاتی ارائه دهیم.

معمولاً در اتاق عمل پزشکان جراح با رنگ قرمز خون سر و کار دارند و رنگ قرمز موجب ایجاد هیجان و انحراف چشم می شود، از رنگ سبز برای لباس و سایر البسه مورد استفاده در این اتاق ها استفاده می کنند، تا باعث ایجاد آرامش در محیط شده و ازانحراف چشم جراح جلوگیری کند.

اما می‌توانید با انتخاب مراکز عرضه و فروش معتبر که به شکل مستقیم منسوجات خود را ارائه می دهند مناسب ترین قیمت ممکن در بازار را به دست آورید.

خرید پارچه ترگال از بهترین مرکز پخش عمده

برای همه افرادی که قصد خرید عمده پارچه ترگال را دارند موضوع قیمت جزء مهم ترین مسائلی است که دائماً به دنبال یافتن قیمت های ارزان هستند.

زیرا قیمت می تواند در هزینه های نهایی این مراکز تاثیرگذار باشد، در صورت تهیه پارچه باکیفیت بالا و قیمت مناسب امکان عرضه محصولات تولید شده با قیمت های بهتر در بازار وجود دارد، و از استقبال بهتری برخوردار می گردد.

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که مشاورین با تجربه در حوزه فروش پارچه ترگال، به خریداران عمده ارائه می ‌کنند این است که، حتماً از نمایندگیهای معتبر و مراکز عرضه و پخش مستقیم و بدون واسطه خرید پارچه ترگال را انجام دهند.

این مرکز پخش عمده امکان عرضه پارچه های ترگال در تنوع بالا از لحاظ نوع گرماژ، نوع الیاف به کار رفته در آن شیوه رنگرزی و بسیاری از موارد دیگر را دارد.

خریدار با خیال راحت می ‌تواند در بین تنوع بالای این پارچه ها، منسوج مورد نظر و مطابق نیاز خود را خریداری کند.

با انتخاب این مجموعه دسترسی مستقیم به قیمت درب کارخانجات تولید کننده به وجود می ‌آید؛ زیرا این مجموعه به هیچ عنوان در معاملات خود واسطه ها را وارد نمی کند و تمامی منسوجات عمده را از درب کارخانه برای خریداران ارسال می نماید.

سال ها تجربه در این حوزه و داشتن سابقه درخشان می تواند یک تضمین مناسب برای افرادی که به تازگی قصد خرید پارچه ترگال را دارند باشد.

برای اینکه بدون هیچ گونه نگرانی از قیمت پارچه ترگال بیمارستانی و یا پارچه‌های ترگال دیگر خریدهای خود را انجام دهید، با کارشناسان فروش ما به صورت آنلاین و یا حضوری ارتباط برقرار کنید.

خرید پارچه ترگال عمده سرمه ای

قیمت پارچه ترگال فرم مدارس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش، استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید:

۰۹۱۳۱۱۳۰۲۲۴   و   ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰

مشاوره رایگان